Als zorgverlener kunnen focussen op je kerntaak
Als eerstelijnsgezondheidscentrum gaan we bewust omgaan met de vragen wie welke taak uitvoert en wie daar eigenlijk het best voor in aanmerking komt.
Daarbij houden we rekening met competenties in onder meer kennis, kunde en verantwoordelijkheid. Door opdrachten die niet tot de kerntaken behoren te delegeren naar andere zorgverstrekkers, wordt zorg efficiënter aangeboden.
We vinden het belangrijk dat onze huisartsen en zorgverleners zich kunnen focussen op hun kerntaak: jou gezond krijgen/houden.
Het is uitvoerig in de media besproken dat hen dit heel moeilijk gemaakt wordt door de eindeloze administratie die erbij komt.
Daarom hebben wij een team aan onthaal- en administratieve medewerkers, die al onze zorgverleners ondersteunen bij hun administratieve taken.
Zij blinken ook uit als als eerste aanspreekpunt. Bij het plannen van een consultatie vragen zij al waarvoor je een afspraak wil, zodat je direct de juiste hulp krijgt.
We breiden de beschikbaarheid van verpleegkundigen in het centrum uit. Als praktijkondersteuner kunnen zij jou snel helpen bij verpleegtechnische handelingen waarvoor een doktersafspraak eigenlijk niet nodig is. Het gaat om wratjes uitvriezen, oren uitspuiten, bloedafnames, ECG van je hart nemen, ... . Zie onderstaande afbeelding voor een volledig overzicht.